Haber

Türkiye Fandom Araştırması 2 Başladı

Taraftar etkileşimi ve ödül platformu Socios.com, Türkiye’deki futbol taraftarlarının sosyokültürel alışkanlıklarını, dijitalleşen dünyada tercihlerini, blockchain ekosistemine olan ilgi ve bilgi düzeylerini öğrenmek amacıyla geniş çaplı bir araştırma başlattı.

Socios.com’dan yapılan açıklamaya göre İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa SporFen Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümü ve Football Arena platformu işbirliğiyle hayata geçirilen “Türkiye Taraftar Destek Araştırması 2” projesinde taraftarlar “www.taraftarlikarastirmasi.com” üzerinden ankete katılabilecek. İnternet sitesi.

Bir ay boyunca devam edecek araştırmanın sonuçları bilimsel araştırma yöntemlerine göre analiz edilerek kamuoyuyla paylaşılacak.

Geçtiğimiz dönem 81 ilden 50 bine yakın futbolseverin katılımıyla gerçekleştirilen “Türkiye Taraftar Destek Araştırması 1” bugüne kadar gerçekleştirilen en yüksek katılımlı futbol anketi olurken; Projede futbol taraftarlarının desteklediği takımlara olan bağlılığı, taraftar tercihleri, dijital alışkanlıklar, maç bilet fiyatları, stadyumların ulaşımı ve konforu, kulüp-taraftar etkileşimi, sosyal medya, blockchain, metaverse, taraftar tokenları gibi birçok farklı alana ilişkin sorular yer alıyor. . sporAraştırmaları isminin kaynağıydı.

Ankette günün maçı ve kadronun küresel sermaye gücüne satışına ilişkin sorular da yer aldı.

Yapılan araştırmada, önceki dönemde olduğu gibi bu dönemde de futbolseverlere dijital dünyadaki tercihleri, stadyumda ve evde maç izleme alışkanlıkları, ayrıca gündüz saatlerinde oynanan maçları isteyip istemedikleri soruldu. Avrupa’nın birçok liginde.

Araştırmanın dikkat çeken bir diğer sorusu ise küresel futbol sektörünün en çok tartışılan bahislerinden biri olan kulüp sahipliğidir. “Takımınızın küresel bir sermaye gücü tarafından satın alınması fikrine nasıl tepki verirsiniz?” Türk futbolseverlerin soruya vereceği yanıt ise anketin merakla beklenen sonuçlarından biri.

Sema Tuğçe Dikici: “Bu çalışma akademik çalışmalara da ışık tutacak”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Socios Türkiye Kurumsal İrtibat Müdürü ve Okan Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümü Öğretim Üyesi Sema Tuğçe Dikici, ankete geniş bir katılım beklediklerini vurguladı ve şunları söyledi:

“Geçen dönem gerçekleştirdiğimiz araştırmamıza rekor bir katılım oldu. Bu yıl İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Spor Bilimleri Fakültesi ve Football Arena platformu da aramızda. Özgün bilimsel araştırma teknikleri doğrultusunda hazırladığımız bu çalışma, Değişen ve dijitalleşen dünyada futbolun gerçek sahibi olan taraftarların tercihlerini öğrenmemize yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda Türk futbolu ve taraftarlığı üzerine yapılacak akademik çalışmalara da ışık tutacak. Bu alanı sahiplenmeyi ve her yıl düzenli olarak benzer çalışmalar yapmayı hedeflediğimizi söyledik. Biz sözümüzü tuttuk. Bu araştırma serimizi her yeni futbol sezonunda farklı sorularla tekrarlayacağız. Tüm futbolseverlerden destek bekliyoruz.”

sivrice-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu