Yaşam

Dünyanın En Tehlikeli Uçağı “TU-104″ün Neden Olduğu Bir Dizi Tuhaf Kaza

Havacılık 1950’li yıllarda oldukça gelişmişti. Ticari uçak kullanımı yaygınlaştı ve insanlar Daha kolay seyahat edebiliyordu. Aslında Batı’da bu durum daha fazlaydı ve Sovyetler biraz daha gerideydi. Tabii bu açığı kapatacak bir plan yaptılar.

Sovyetler Birliği’nin gururu olan, daha hızlı ve daha uzağa uçabilen uçaklar üretildi. Sovyet teknolojisini kanıtladı. Ancak dışarıdan mükemmel görünmesine rağmen bazı ciddi sorunlar vardı. Uçaklar bir dizi tuhaf olayın ortasında kaldı.

1950’lerde patlama yaşayan alanlardan biri ticari havacılıktı.

50’li yıllarda bir yerden bir yere gitmek için uçak kullanmak daha güvenli, daha hızlı ve daha konforluydu. Bir kıtadan diğerine sadece birkaç saat içinde ulaş Mümkündü ya da dünyanın yarısı 24 saatten daha kısa sürede seyahat edilebilirdi. En azından Batı yakasında durum böyleydi.

Sovyetler Birliği’nde uçmak tamamen farklıydı. Uçak tasarımı hakkında birkaç nesil önce kaldılar. Daha az rahatlardı, daha küçüklerdi, o kadar uzağa uçamıyorlardı ve daha yavaşlardı.

Bir yerden başka bir yere gitmek için Sürekli durup yakıt almak gerekiyordu.Tahmin edebileceğiniz gibi Sovyetler Birliği gibi bir ülkede bu ciddi bir sorundu ve yeni bir plana ihtiyaç vardı.

Geride kaldıkları Batı’yı yakalamak yerine yeni bir yol izlemeye karar verdiler.

1952 civarında jetlerin ortaya çıktığı Sovyetler Birliği’ndeki ünlü uçak tasarımcısı Andrey Tupolev dahil Bütün dünya çok etkilendi. Bu jetleri Sovyet havacılığını geleceğe taşımak için kullanmayı amaçlıyordu. Böylece uçuş süreleri büyük oranda kısalacak.

Tupolev yalnızca üst düzey Sovyet yetkililerine söyledi Üç yıl içinde jet üretme sözü Vermişti. Yeni tasarlanan bu uçakla Sovyetler Birliği’nin Batı kadar ileri olduğunu tüm dünyaya kanıtlamak planlanıyordu.

Uçak, jet uçağı ve yolcu uçağının birleşiminden oluşuyordu.

Üç yıl gibi kısa bir sürede tasarlanıp hayata geçirilmesi birçok soruyu gündeme getirdi ama elbette basına bu şekilde yansımadı. Sovyetlerin teknolojik açıdan üstün bir tasarıma sahipBatının ilerisinde olduğu söyleniyordu.

1956’da sorunlar baş göstermeye başladı. Diğer uçaklarla karşılaştırıldığında Uçmak zordu.Çok ağırdı ve kanatları çok büyüktü.

Durmak da başka bir sorundu. Pilotlar uçağı kontrol etmekte zorlandı Uçağı kullanmak istemediancak şikayetler Sovyet yetkilileri tarafından dikkate alınmadı.

1958 yılında artık göz ardı edilemeyecek şeyler olmaya başladı.

Şubat ayında bir CSA 104 türbülansa girdi ve her ikisi de Motor da alev aldı.Motor olmayınca uçakta güç kalmadı ve uçak 6000 metreden düştü.

Yaklaşık bir ay sonra başka bir CSA 14 uçağı olması gerekenden çok daha yüksekte uçtu. 12 bin metrenin üzerine çıktı ve pilotlar uçağı kontrol edemedi. Uçak nihayet durduğunda pilotların kontrolü ele alamadan yere düşmeye başladı.

Ağustos ayında gökyüzünde süzülen uçaklardan biri durdu. Pilotlar da Uçağı kontrol edemedi ve bu kazadan kurtulan olmadı.

Bu olaydan iki ay sonra Pekin ile Moskova arasında uçan bir başka CSA 104 uçağı kaza yaptı. SONUNDA uçaklarda bir sorun olduğu anlaşıldı ama biz sorunu araştırırken Uçmaya devam ettiler!

Kısa sürede çok fazla kaza olmasına rağmen yolcular yoluna devam ediyordu.

Uçağın arızasını araştıranlar, pilotların yukarı doğru hava akımlarına karşı koyamadıklarını fark etti. Ayrıca uçak bombardıman parçalarındanüretildi.

Uçağın nasıl yüklendiğine bağlı olarak geniş basınçlı kabin Ağırlık merkezi geriye doğru kayma eğilimindeydi.Yukarıya doğru yükselme yönünde doğal bir eğilim olduğundan ve uçaklar bu kuvvete karşı koyacak kadar güçlü olmadığından, pilotlar yukarı çıkarken çaresiz kalıyordu.

Bu incelemeler sonucunda Bazı güvenlik önlemleri alındı ve uçağın belli bir irtifanın üzerinde uçması yasaklandı. Ancak alınan önlemler kazaları engelleyemedi ve 1959 yılında yeni bir kaza meydana geldi.

Sovyetlerin kendini kanıtlamak için geliştirmeye çalıştığı uçaklar onlarca insanın hayatına mal oldu.

Ne kadar düzeltme yapılırsa yapılsın istenilen sonuca ulaşılamadı ve kazalar yaşanmaya devam etti. üretilmiş Her beş uçaktan biriBir kaza sonucu yıkıldı.

Kazanılmış bir zafer olmasa da Kaybolan canlar oldu. Esas olarak kötü itibarı nedeniyle artık kimse ona binmek istemiyordu. Hatta uçak için bir müzik yazılmıştı ve sözleri şöyleydi: Dünyanın en iyi uçağı olan TU-104 sizi sadece beş dakikada götürecek. mezarlığaalıp götürüyor.

TU-104, bilinenlere göre 144 kişi Bu onun hayatına mal olmuştu. Sovyetler ise daha sonra tasarlayacakları uçaklar için ders almış ve ölümcül TU-104 defteri böylece kapanmış oldu.

Kaynaklar: Uçak Kazaları Bürosu Arşivleri, Basit Uçuş, Plane Historia

Uçaklarla ilgili diğer içeriklerimize göz atmak isterseniz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu